; A'dan Z'ye ZOOM Nasıl Kullanılır

Haberler:

MBSTS SINAVI

Ana Menü

A'dan Z'ye ZOOM Nasıl Kullanılır

Başlatan Arif ARSLANER, Eyl 18, 2021, 01:54 ÖÖ

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Arif ARSLANER


Zoom; mobil cihazlar (akıllı telefon, tablet vs.), masaüstü cihazlar (laptop, pc vs.), telefonlar ve oda sistemleri arasında video ve sesli konferans, telefon sistemi, sohbet ve web seminerleri hizmeti sunan bir iletişim uygulamasıdır.

Zoom'un sağladığı imkanlar daha doğrusu Zoom'un başlıca ürünleri / özellikleri şunlardır;

Meeting (Toplantı)
Video Webinar
Conference Rooms (Konferans Odası)
Phone System (Telefon İletişimi)
Chat Mesajlaşma)

Zoom programını aşağıdaki linkten indiriyoruz.

Linkleri gorebilmeniz icin izniniz yok! Uye ol veya Giris yap

Zoom Nasıl Kullanılır?
Eğer yeni bir toplantı veya eğitim/ders anlatımı başlatmak istiyorsak "New Meeting" ikonuna tıklamalıyız.



Burada Zoom tarafından Meeting ID ve Meeting Password bilgileri yer alıyor. Toplantıya katılmasını istediğiniz kişilere bu bilgileri vermeniz gerekiyor. Yahut Zoom tarafından o toplantı özelinde tanımlanan linki (Copy URL) kopyalayıp toplantıya katılacak kişilere gönderebilirsiniz.


Önemli bir detay olarak paylaşalım; açılan ekranın sol alt köşesindeki kamera ve mikrofon ikonlarına tıklayarak kamerayı ve sesi kapatabilir ya da eğer kapalıysa aktif edebilirsiniz. Ayrıca yine aynı hizada yer alan diğer tuşları kullanarak ekran paylaşımı yapabilir, tahtayı aktif edebilir ya da toplantıyı kaydedebilirsiniz.


Zoom Toplantı Ayarları
Daha verimli bir Zoom Meetings deneyimi için bilmeniz gereken bazı kavramlar ve yapmanız gereken bazı ayarlar var. İşte Zoom uygulaması ile ilgili yapılması gereken bazı ayarlar;

Ses Ayarları: Sesinizi açıp kapatabileceğiniz butondur. Masaüstü kullanımda ekranın sol altında yer alır.

Video Konferansı Başlatma: Buna tıklayarak online görüşmeyi / toplantıyı başlatabilirsiniz.

Davet Et: Görüşme sağlamak istediğiniz kişileri, toplantı yapacağınız ekibi, ders yapmak istediğiniz öğrencileri toplantıya davet edebilirsiniz. İster e-posta adresine davet linkinizi gönderebilirsiniz, isterseniz uygulamanız size verdiği linki kopyalayıp görüşme sağlamak istediğiniz kişilere iletebilirsiniz. Veya toplantı ID ve şifresini toplantıya katılacak kişilere yollayabilirsiniz. Bu arada güvenlik amacıyla getirilen son güncellemeyle birlikte artık toplantıya katılan herkesi toplantı sahibinin onaylaması gerekiyor.

Katılımcıları Görmek: Bu kısımdan katılımcılarınızı görebilir, direkt olarak kişinin görüntüsünün üstüne tıklayıp ona odaklanabilirsiniz.

Ekran Paylaşımı Yapmak: Bu kısımdan ekranınızı karşı taraflarla paylaşabilirsiniz. Mesela bir sunum üzerinden veya bir belge üzerinden ders yapıyorsanız bu sunumu veya belgeyi ekran paylaşımı yapıp öğrencilerinizle paylaşabilirsiniz.

Chat: Katılımlarınıza notlarınızı paylaşmak için chat kısmından hangi katılımcıyla konuşmak istiyorsanız üstüne tıklayıp özel olarak konuşabilirsiniz. Veya tüm katılımcıların göreceği şekilde genele yazabilirsiniz.

New Meeting: Yeni bir toplantı, görüşme, online ders oluşturacağınız alan kısımdır. New meeting kısmına tıklayıp Zoom uygulaması üzerinden derslerinizi veya toplantılarınızı yapabilirsiniz.

Join: Mevcut olan bir toplantıya ve derse katılabileceğiniz butondur. Bu kısma tıklayıp görüşmeyi oluşturan kişinin ID'sini ve şifresini girip sınıfa dahil olabilirsiniz.

Schedule: İleri tarihli bir meeting, online ders, sınıf ortamı oluşturabileceğiniz alandır. Derslerinizi şuan değilde 2 gün sonra planlamak istiyorsanız bu kısmı kullanabilirsiniz.

Share Screen: Ekran paylaşımı yapabileceğiniz alandır.
Herkes ders anlatır ama Arif hocam öğretir.

Kitap okumadan meydan okunmaz
Soru çözmeden sınav kazanılmaz
İmkansız diye bir şey yoktur. Sadece zaman alır.
  •  

Benzer Konular (2)