Haberler:

Hiçbir başarı tesadüf değildir

Ana Menü

Sınıf Yönetimi Yaklaşımları

Başlatan Arif ARSLANER, Ağu 31, 2022, 07:47 ÖS

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Arif ARSLANER

Sınıf yönetimi yaklaşımları, son yıllarda, başta eğitim bilimlerinde olmak üzere, tüm alanlardaki gelişmelerden etkilenerek beş ana grupta ele alınmaktadır. Sınıf Yönetimi Yaklaşımları:

Sınıf Yönetimi Yaklaşımları: Geleneksel, Tepkisel, Önlemsel, Gelişimsel ve Bütünsel Yaklaşım olmak üzere ayrılır.

Geleneksel Yaklaşım

Öğretmen sınıfın kurallarını koyar ve öğrencinin kuralları mutlak kabulü gerekir.

Öğretmenin bilgiyi aktardığı, öğrencinin bilgiyi olduğu gibi kabullendiği öğretim durumudur.

Öğrenciler bilgileri sorgulamadan kabullenir ve ezberler.

Tepkisel Yaklaşım

Sonuç-tepki ilişkisi vardır.

Düzen, ödül-ceza türü etkinliklerle sağlanır.

Bireysel bir yaklaşımdır.

İstenmeyen durum ya da davranışların değiştirilmesi amaçlanır.

Sınıfta istenmeyen bir durum ya da davranış görüldüğünde hemen tepki verilir.

Çok sık kullanılması Öğretmenin sınıf yönetimindeki yetersizliğini gösterir.

Örneğin; öğretmenin derste konuşan öğrenciyi azarlaması, ödevini yapan öğrencilere aferin demesi.

Önlemsel Yaklaşım

Yapılma olasılığı olan durum ve davranışlar önceden kestirilerek önlemler alınır.

Gruba yönelik etkinlikleri içerir.

Sorun yaşanmaması için her türlü önlem alınır. Örneğin, bir sınavda öğrencilerin kopya çekmemeleri için aralıklı oturtulmaları.

Sınıfta sürekli birbirleriyle konuşan çocukları ayırmak.

Öğretmeni n öğrencilerin dikkatini konuya çekmek için sık sık öykü anlatması.

Sürekli önlem alınmasının gerektiği bu yaklaşımda öğretimin sıkıcılığı artar.

Gelişimsel Yaklaşım

Öğrencinin ruhsal ve fiziksel gelişim düzeyleri dikkate alınır.

Bu yaklaşıma göre sınıftaki tüm etkinliklerin yürütülmesinde ve kuralların konulmasında öğrencilerin gelişim dönemlerine uygun düzenlemeler yapılır.

Örnek: İlköğretim 1. sınıf öğrencisinin somut işlemler dönemine uygun öğretim etkinliklerine sokulması. İlköğretim öğrencilerine başarı hazzının yaşatılması.

Bütünsel Yaklaşım

Sınıf yönetimine bütansel bakan ve sistem yaklaşımı olarak da bilinen yaklaşımdır.

Sınıf yönetiminde yerine, zamanına ve durumuna göre bütün yaklaşımlar kullanılır.

Önlemsel sınıf yönetimine öncelik verilir. Gruba olduğu kadar bireye de önem verilir.

İstenilen davranışın ortaya çıkmasını sağlamak üzere uygun ortam hazırlanır. Bütün önlemsel yaklaşım düzenlerine karşı yine sorunlu davranış ortaya çıkıyorsa tepkisel yaklaşım kullanılır.

 
Sınıf Yönetimi Yaklaşımı Örnek Soru

Sınıfında istenmeyen davranışlarda bulunan öğrencilerine kızarak sürekli uyarılarda bulunan bir öğretmen. olumlu tutum ve davranış gösterenleri ise ödüllendirmektedir.

Öğretmenin sınıf yönetimini sağlayabilmek amacıyla kullandığı yaklaşım aşağıdakilerden hangisidir?

A) Önlemsel
B) Tepkisel
C) Bütünsel
D) Gelişimsel
E) Geleneksel




Cevap: B
Herkes ders anlatır ama Arif hocam öğretir.

Kitap okumadan meydan okunmaz
Soru çözmeden sınav kazanılmaz
İmkansız diye bir şey yoktur. Sadece zaman alır.
  •  

Benzer Konular (1)